Õpilasfirma Patico

February 2, 2014
Kristofer Turmen
Lütseumi
õpilaste tublidusest ja aktiivsusest väljaspool kooli annab aimu see, et
lisaks  õpilasfirmale “Gräff”
on lütseumlased loonud uue õpilasfirma “Patico”. Intervjueerisime
firma kaht asutajat Leena Tauki ja Josefina-Marii Sinki (XI B), et
täpsemalt teada saada, millega noored tegelevad.
Mis on teie õpilasfirma
nimi, kes sinna kuuluvad ja millega tegelete?
Meie õpilasfirma
nimi on Patico, mis ühendab kahte sõna: padi ja company. Meie õpilasfirmasse
kuuluvad 4 inimest: Leena Tauk ja Josefina-Marii Sink Tallinna Prantsuse
Lütseumist ja Martin Melnikov ja Ott Männik Gustav Adolfi Gümnaasiumist. Meie
õpilasfirma eesmärgiks on toota padjapüüre, mille sisse on õmmeldud tasku
salvrätikute hoidmiseks. Selliselt loome inimestele meeldivama keskkonna ka
tõbistena olles. Lisaks on meie padjapüürdele käsitsi kirjutatud võlusõna.
Hetkel saab valida kolme võlusõnaga padjapüüride vahel: “Tervis”,
“Armastus”, “Elujõud”, mis kindlasti aitavad inimeste
paranemisele kaasa ja lisavad positiivseid emotsioone igapäeva ellu.

ÕF Patico koosseis (vasakult): Josefina-Marii Sink, Ott Männik, Martin Melnikov, Leena Tauk
Kust tuli idee firma luua?
Kuna meid väga
huvitab ettevõtlus, otsustasimegi selles valdkonnas võimalikult palju kogemusi
saada ja õpilasfirma tundus kogemuste saamiseks ideaalne olevat.
Kuidas tuli idee sellise
padjapüüri loomiseks? Kust inspiratsiooni saite?
Padjapüüri
loomise idee tuli üsna vaevaliselt: pärast 3 kuud kokkusaamisi. Otsustasime
just padjapüüri kasuks, kuna see tundus meile praktiline väljund igapäevaellu.
Kindlasti tuli inspiratsioon ka ise nohustena olles, kui oli ebamugav ulatuda
öökapini salvrätikute haaramiseks.

Patico toode “Nosupadi”
Milliste teistsuguste
toodete või firma loomise vahel te kaalusite?
Algul tahtsime
luua uudseid vihikupabereid, mida kaunistavad noored andekad eesti kunstnikud
ning hiljem kaalusime hakata tootma ka loodussäästlikke ja -sõbralikke tooteid.
Kuhu te kavatsete selle
firmaga jõuda? Milline on selle eesmärk?
Meie eesmärgiks
on osaleda mitmesugustel laatadel ja teistel üritustel ning suhelda erinevate
inimestega, et saada võimalikult palju kogemusi kogu firma töö käigus.