Kaheksandikud Londonis

April 4, 2017
Helena Juht

Nagu lütseumis traditsiooniks, sõitsid kaheksandikud (kahjuks ainult 8B) ka sel aastal Londonisse, et saada iseseisva reisi kogemus, talletada mälestusi ja eelkõige end harida. Londoni reisist muljetab meile Poul Jakob Levertand (VIIIB).

Välja sõitsime 17. märtsil, lendasime Riia kaudu Londonisse. Saabusime Gatwicki lennujaama, sealt sõitsime rongiga ööbimispaika, Crystal Palace’i hotelli, kus meid tervitas hetkeseisuga New Yorgis elav klassiõde, kes oli oma sõpru nähes väga õnnelik ja kelle nägemine valmistas ka meile rõõmu. Esimesel päeval linnaga tutvudes hämmastas mind kõige rohkem Londoni suurus ja rahvarohkus, aga ka inimeste viisakus. Jagasime omavahel muljeid ja tegime klassipilte.

17793453_1750031988640926_1493255454_n

Meie reisi esimene täispikk päev oli väga tegevusrohke. Külastasime St. Pauli katedraali − suursugust, ülima täpsuse ja hoolega ehitatud ja kaunistatud gooti stiilis hoonet. Sellist ilu ja harmooniat olid meie seast näinud vähesed. Pilkupüüdvad ornamendid, skulptuurid, maalid, arhitektuurilised detailid − kõik oli imetlusväärne. Samuti meeldis meile Whispering Gallery kogu oma salapäras.

Pärast katedraali külastust seadsime sammud Tate Moderni poole, kus nägime modernse kunsti šedöövreid: palavalt armastatud Picasso, Warholi, Dali jpt suurkujude tippteoseid. Muuseumis eksponeeriti ka 21. sajandi kunstnike töid, mis vastutasid kontrasti ja värske üldpildi eest. Mitmed meist kasutasid võimalust ja puhkasid jalga alumise korruse suures saalis, kus hetkeks pikali heites võis näha lakke kinnitatud installatsioone. Pisikeseks puhkuseks oli põhjust, sest pärast kunstiteoste imetlemist läksime vaatama Londoni parlamendihooneid ja Big Beni.

Reisi teisel päeval oli meie esimene sihtpunkt Toweri kindlus. Tegime tutvust Inglise kroonijuveelide, kuningliku loomaaia ja vanaaegsete relvadega. Kahjuks pidime kindlusesse pääsemiseks kaua järjekorras seisma, mis rikkus pisut seal viibimise mõnu. Kindluses eksponeeritud nukumaja andis hea ülevaate kuninglikust eluviisist ja tubade endisest jaotusest kindluse hoones. Samuti peab mainima, et Tower of London on hästi läbimõeldud ehituse ja asetusega (nüüdne) atraktsioon, kus pole midagi esteetiliselt valesti. Jalutasime ka Tower Bridge’il, kust avanes hea vaade Thamesile ja Londonile. Kohtasime ka peata meest. Teate teda?

Briti Muuseum jäi meie selle päeva viimaseks vaatamisväärsuseks: eriti populaarseks osutus seal Egiptust ja Jaapanit käsitlev osa. Esimesed suveniirid saime kohvritesse just Briti Muuseumi suveniiripoest.

Nagu arvata võib, oli meie kolmanda päeva sihtpunkt turistide ja ostuhullude paradiis Oxford Street, kus meie lemmikuiks osutusid Primark, Urban Outfitters, Gap ja H&M. Samuti tegime väikse jalutuskäigu mööda Hyde Parki, kus nautisime päikeseloojangut ja kus soovijail oli võimalik kõnet pidada. Kasutasime sedagi võimalust. Lõunaks nautisime võileibu ja imemaitsvat Inglise vahvlit, mille otsa oli kuhjatud šokolaadi ja vahukomme.

Teisipäeval tegime rongiga esimese väljasõidu Windsori lossi ja Etoni kolledži ümbrusesse. Windsor oli kõigist reisi jooksul külastatud paikadest ilmselt kõige hunnitum. Meeliülendav kujundus, arvukad maalid, juveelid, kuninglikkus ja lossi hiiglaslikud mõõtmed panid mitmel meist pea pööritama. Windsoris sai maitsta ka brittide üht lemmikrooga fish & chips. Ilm osutus sel päeval vägagi tuuliseks, kuid see-eest paistis päike.

17758989_1750032191974239_1154079414_o

Kolmapäeva ja neljapäeva ajakava muutus kohe pärast Londonis toimunud terrorirünnakuid. Minemata jäi Oxfordi ja Cantenbury katedraali, millest oli väga kahju, sest tegu on ajalooliselt ülioluliste paikadega. See-eest meeldis meile kõigile väga Natural History Museum, kus eksponeeriti muuhulgas elusuuruses elevantide topiseid, vaala kuju ja dinosauruste skelette. Neljapäevase päeva hitt oli Madame Tussauds’ vahakujude muuseum, kus igaüks sai oma iidolitega pilti teha. Viie naela eest oli võimalik  Sherlock Holmesi juhtimisel lahendama krimijuhtum, samuti oli muuseumis 4D kino.

Meie reisi viimane elamus oli „Phantom of the Opera” Her Majesty’s Theatre’is, mis üllatas oma hiilguse ja meisterlike osatäitjatega. Paljud möönsid, et see erines märgatavalt Estoniast ja üldse Eesti teatrist.

Reede hommikul kell 7 Londoni aja järgi lahkus lennuk Gatwicki lennujaamast ning lõunaks olime pärast tegusat nädalat jõudnud tagasi Eestisse.

Läksime Londonisse muljete ja kogemuste jahile. 23. märtsil viibisime väga lähedal sellele pimedale vihale ja hullusele, mis meedias terrorirünnakute nime all esineb. Meil oli õnne.

Oma kaabu suutsin Londonisse jätta, ehk on see märk peatsest naasmisest sellesse hullumeelsesse metropoli.